måndag 29 november 2010

Santa´s little helper

Fanken vad det är härligt att hänga med en 4 åring. Både jag och Andreas älskar hennes funderingar om livet, döden, kärleken. Det här är några citat:

- Vem bor i huset där mormor Lilly bor? Ska jag dö som mormor Lilly när jag blir gammal?
- När jag blir lika gammal som dig och får en bebis i magen, då måste jag köpa en ny skinnjacka.
- Där är grannens katt! Den skallade Sötkorven, och rev honom och skallade honom!
- Jag älskar Elsa. Jag ska gifta med henne. Inez säger att jag inte får gifta mig med Elsa men det får jag.
- Shit Elsa, du är så cool. Henne försökte ta kameran, haha!
- Är de taskiga nu, är han ledsen nu? Hans hjärta brinner, han sa så. När jag var tre kunde jag inte säga Oskar Linnros. Men nu kan jag säga Oskar Linnros.
- Jag lyssnar på dig mamma. Om du är dum så lyssnar jag på dig. Jag lyder dig.
- Kära nån, älskling. Min älskling. Du är inte min älskling längre. (dockskåpsdocke-intriger)

Och så hjälper hon till när jag har för mycket att bära, hämtar nappar till Elsa och ger Sötkorven mat.

Translation: We love hangning around with Lillo. So funny, wise, cool and helpful.






Bästa loppisfyndet för riktiga pojkar.


Elsa bara skulle ha den här kepsen. Massa tjat så jag gav med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar