onsdag 3 november 2010

containerfynd

Andreas hade gått förbi en stor container fylld med massa saker efter dagislämningen igår men hann aldrig stanna och titta. Idag gick jag förbi och jag blev verkligen stressad av allt som var slängt i den där containern. Tavlor, möbler, porslin..allt som man samlar på sig under en livstid. Jag frågade om jag fick ta en trälåda som stack upp och han ryckte på axlarna och sa att den är genomrutten och inget att ha. Men lådan och en fin Mazettiplåtburk släpade jag med mig hem. Sa att hans gamla skräp är som skatter för mig. Blev nog lite sorgsen av att han inte verkade vilja spara något. På fredag hämtas containern så imorgon bitti tar jag med mig Andreas och räddar några skatter till..

Translation: The old man below is cleaning out the house that he is leaving after many years. He is trowing away a lot of beautiful things and it makes me a bit sad. But things doesn´t always have to have a sentimenal value. It´s just stuff. But for me, some of the stuff is treasures so we will rescue a few items tomorrow before it is too late.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar