lördag 30 oktober 2010

triss i teak

Min pappa växte upp med en textil och mönsterformgivare till mamma (som hette Lillo). Tror att det är därför han alltid haft så god smak. 1960 köpte han bord, fåtölj och soffa på Illum i Köpenhamn. Soffan sov han på under sin studietid och nu står den i vår källare. Så smånigom ska jag klä om den och så får den flytta upp när Elsa och Lillo ska dela rum. Nu ligger det en grå filt över. Fåtöljen har jag sytt nytt överdrag till. Min svåger Rikard hittade samma soffa på Wigerdals Värld. 11000 kronor dyrare än när pappa köpte sin. Och en tredje likadan soffa såg jag i Jenny Brandts Dos Visit i det här fina hemmet. Kul!

Translation: My dad bought this sofa and armchair 50 years ago at Illum in Copenhagen. The same sofa can be found at Wigerdals Värld and in this Dos Visit.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar