torsdag 21 oktober 2010

torsdag

Jag och Lillo kollar på Bamse och har en väldigt lugn torsdagseftermiddag. Elsa sover gott. Känner mig forfarande lite skakig. Jag råkade nämligen låsa in Elsa i bilen. Jag kom åt låsknappen med armbågen när jag spände fast henne i bilstolen, stängde dörren för att lasta in vagnen i bakluckan och inser att bilen är låst. Bilnyckeln ligger på instrumentbrädan och väskan med mobiltelefon på golvet. Nu löste det sig ändå för Lisa var med och vi fick tag på Andreas som fick ta sig hem och hämta extranyckel. Annars gjorde Lisa och jag upp en plan hur hon skulle låna en hammare på Clas Ohlson och slå in rutan. Elsegrisen sov som en stock och är ovetandes om dagens drama, thank God.






Mamma har tagit hem fina pinnstolar till mig från landet. Den slitna mintgröna kommer från hennes farmor Selmas kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar