torsdag 28 oktober 2010

Elsa och Lotus

Det var längesen jag tog bilder med vår systemkamera. Hittade en bild i kameran som jag hade glömt. Jag la Elsa i dockvagnen vid ett tillfälle när hon var nyfödd. Hade inte hennes vagn i närheten så det blev en nödlösning. Hon var så liten! Farbror Rulle la henne i brödburken också en gång. Ska visa en bild sen. Emma frågade i förra inlägget om skålen i bakgrunden var ett loppisfynd. Och ja den hittade jag i söndags för 20 kronor. Det är egentligen en kastrull som ni kan se. Älskar mönstret som heter Lotus och är designat av Grete Prytz Kittelsen. Håller alltid utkik efter hennes design men det är inte lätt att hitta. Köpte två grymma böcker till Lillo också som jag läst som barn. Eftersom mamma och pappa hade en Lotus-kastrull inser jag igen efter kastrull och bok-köp att jag är expert på att nostagli-shoppa.

Translation: Found this picture in our other camera. So sweet. Can´t believe she was that small. And some more fleamarket findings! Books and a sauce pan with Lotus-pattern designed by Grete Prytz Kittelsen.












Lite tjockare - lika söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar