lördag 19 mars 2016

To plant a seed is to believe in tomorrow

Citatet från Audrey Hepburn speglar kollektionen Flora Sandbergica från Sandberg Tapeter. Jag fick en inbjudan till deras lansering på Da Matteo i Göteborg. Blir så glad när jag får ta del av såna här tillställningar, att få höra tankar bakom kollektionen och se första skisser, original och behind the scenes till slutresultat. Känner igen mig i arbetet kring en kollektion och slutfasen är en så viktig del av hela den kreativa processen. Så tack för detta team Sandberg, jag fick mycket positiv energi och mönsterglädje med mig hem. Nedan lite bilder som tyvärr blev genom mobilens lins då kameran gett upp. Men jag var inte ensam att dokumentera precis. Att dessutom få hjärta människorna i vimlet i verkligheten och inte bara deras bilder i instagramflödet är en fin bonus. Hoppas lite extra på att det blir tillfälle att snart få prata mer med Nanna, vi hann inte prata färdigt känner jag. Hon hade bråttom med tåget för att möta upp Lovely Life-gänget i Tylösand. Mycket spännande på gång där och det ska bli kul att följa.





Fina stylingen till hela kollektionen och visningen är gjort av Sarah Widman.



Hanna Wendelbo, Sara Bergqvist och Johanna Vestin pratade om sin design och tankar bakom kollektionen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar