söndag 20 mars 2016

frukostfolket + organic makers

I morse åkte jag till Malmö för att ta del av Frukostfolkets workshop ordnat av Johanna Bradford och Hanna Stefansson hos Organic Makers i Frihamnen i Malmö. Man tror först att man åkt fel när man kör bland gamla silosar i hamnområdet. Men i lokalerna längst ner på gatan finns både fotostudios, kontor och Saltimporten som jag velat besöka hur länge som helst. Väldigt fina lokaler och det märks att ena halvan av Organic Makers har ett förflutet på Byggfabriken i Malmö. Och visst kan man se likheterna. Det är inte så långt mellan Byggnadsvård och hudvård. Stommarna med gedigna ekologiska ingredienser och byggstenarna är det samma. Det andas både kvalitet och kärlek på alla sätt. I dag fick vi en inblick i oljornas alla välgörande effekter och sen blanda vår egen ansiktolja. Jag gjorde en blandning av aprikosolja, nyponfröolja, granatäppleolja, ringblomma och e-vitamin. En kombo som jag hoppas ska göra min hy gott. Både granatäppleoljan och nyponfröolja är cellförnyande och är super anti-oxidanter.









Organic Makers





Väldigt snygga etiketter, gillar verkligen den gamla apotekskänslan 
Linas hand, syns på Lite Kalabalik-ringen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar