onsdag 16 mars 2016

Bloggforum

Förra söndagen var jag med på ett Bloggforum som Milk ordnade på Radisson Blu Metropol. Jag fick träffa många inspirerande entreprenörer, mästerkockar, mode och inredningsbloggare och designers. Det ger alltid så otroligt mycket att få nätverka och prata med andra kreativa människor. Spännande att få höra tankarna bakom arkitekturen och inredningen på hotellet och tankarna bakom restaurangen Nellys. H55 utställningen och Stig Lindbergs design har funnits i åtanke vid design av golv till exempel. Själv berättade jag om Tretorns historia och om mina tankar bakom kollektionen för våren 2016.



Hos Sofie Bly, entreprenör och designer som har sitt showroom på Magasin 36 i Höganäs. Intressant kvinna som berättade om sin karriär och drivkrafter. Kunde känna igen mig mycket i vad hon sa kring modebranschen som har sina baksidor, Samtidigt har man möjlighet att förändra och förbättra där man står. Sofie berättade om skinn och läder i skor och hur viktigt det är för henne med hållbarhet och schysst producerade skor.

På besök hos Råh of Scandinavia. där grundare och designer Isabel Lundahl berättar om företaget och kollektionen. Jag kommer ha mer med Isabel att göra framöver vilket känns jättekul. 

Både lokalerna och maten (och efterättsbuffén) är värt ett besök.  
Här var tidigare produktionslokalerna för Höganäs Keramik. Några av de enorma gamla ungarna finns kvar och restaurangen ligger ovanpå.

Cykeltur till Kallis


Mycket fotande och instagrammande av mat. Jag hade två kockar och en matstylist till bordet.
@louiseljung @jessicafrej och @fridasfood




Kul att höra Linda Brattlöf berätta storyn bakom Garden Glory. Älskar såna här framgångssagor. Varför måste trädgårdsslangar vara gröna när de kan vara guldfärgade?  


Matkreatörerna, Peter; Zeina och  Karoline.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar