lördag 13 februari 2016

lyx och skumpa

Idag åkte jag och Lisa till Malmö för att gå på lyxloppis på Malmö Live och kön som mötte oss visade att loppis alltid är ett vinnande koncept. Klimatsmart och så mycket roligare att handla. Vi träffade på både Mia och Lina, som har garderober skapta för sådana här tillfällen. Själv har jag en rätt olyxig garderob men ska unna mig några utvalda plagg detta år istället för att handla fler vita baslinnen på HM. Trots det körde jag därifrån utan sidenblusar men med fyra brickor från HAY.
På hemvägen mötte jag upp Annika för att besöka Skumpa & Spaljé i Landskrona, en så himla fin butik som hade pop up shop med väggbonader av Jessica Scott och illustrationer av Mymalina/Malin Andersson. Alltid lika trevligt att ses och jag hoppas de är med hela gänget när det är dags för Formskapets design bazaar igen.
















Lina, en lång blondin



Jessica var fin i rosetten från Mumbai Stockholm som fått fin uppmärksamhet i olika flöden. Hon har ju ett hårsvall gjord för en såndäriga rosett.










Så fint med bulldogen och de fyra fåglarna, hela familjen Andersson.

Malins fågel-illustration fick följa med hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar