söndag 13 december 2015

Formskapet

Jag hade gjort ett långt inlägg om Formskapet men när jag skulle redigera det idag så lyckades jag radera det helt! Så jag gör ett nytt helt enkelt! I lördags var det både premiär och final för ett projekt som jag, min syster Lisa Wikstrand och vännen/grannen Annika Göth Nilsson har hållit på med den sista tiden. Allt började med att vi saknade ett nätverk där man kan mötas, peppa, inspirera och där det kreativa får flöda. Det finns så många runt omkring oss, både på sociala medier, bland vänner eller i bekantskapskretsen som är grymma formgivare, kreatörer, entreprenörer och företagare. Att samla alla dessa och skapa en designbasar ihop kändes som en självklar idé från början. Det blev succé och vi är överväldigade av all positiv respons. Det här vill vi göra om! Vår ambition är att skapa fler events, workshops, föreläsningar och basarer. På lördagens basar passade vi på att sälja sticklingar av palettblad till förmån till Musikhjälpen genom Helsingborg Marathons insamling till Musikhjälpen som startar idag. Så fint att många hade med sig egna sticklingar att skänka. Ser fram emot massa nya bilder på Instagram med hashtaggen palettbladunite. Tack till alla som var med och ni som kom förbi! Vi ses väl snart igen!

Kika på fler bilder på @formskapet och under taggen #formskapet





























Foton: Lisa Wikstrand































































































#formskapet med bilder från @atom47 @fruwikstrand @jsliv @andfairinspiration @malinwikerberg @fridasgata @campcirrus @barnochinredning @rbyrebecca @andreasgartmyr @carinabjorkdesign @aprillaprilljohanna @nikacommunication




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar