torsdag 31 maj 2012

skåpet

Min pappa har byggt ett skåp till mig. Han har spenderat många timmar i sin snickarbod med pipan i munnen och träskorna på fötterna eftersom golvet är så kallt där. Det är nästan så jag kan känna pipröklukten blandat med träoljedoften från skåpet. Ett skåp som är så vackert att se på och samtidigt värmer mitt hjärta.
This beautiful cabinet was built by my dad. I love, love, love it.

De små knopparna och beslagen hittade han hos Lundagård i Finland, otroligt fin butik och blogg, kika in!



24 kommentarer:

  1. Ojojojojoj! Vilket skåp! Och vilken pappa!

    SvaraRadera
  2. Pappa visar vart skåpet ska stå helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Superfint! Kram på dig och familjen!

    SvaraRadera
  4. Det är helt fantastiskt att han har byggt det åt er, vilken fin present! och de däringa lundagård, bra blogg.

    SvaraRadera
  5. For en snill og flink pappa du har. Heldig!

    SvaraRadera
  6. Wow vilken superpappa! :-) Så fint.

    SvaraRadera
  7. Snyggt!! Bra med lappar för att se vad som e i.
    Om vi skulle haft ett liknande hade vi nog haft svårt för att fylla det ;)
    Men det är ju inte nödvändigt, skåpet blir ju som ett konstverk i sig.

    SvaraRadera
  8. Fint skåp och så praktiskt med en händig pappa (jag är också välsignad med en)!

    Tips om du har en blogspot-blogg (går säkert med andra också) och vill flytta över inläggen från den gamla bloggen till den nya så går det utmärkt. Jag gjorde det med min när jag bytte adress och det funkade finfint. Kommer inte ihåg nu hur man gjorde men du kan säkert googla dig fram till det :)

    SvaraRadera
  9. Verkligen kanonfint skåp! Vilken superpappa du har!

    SvaraRadera
  10. Men näär kommer det nya posters?? Du länkar till en sida men den är ju slut? Hälsningar från otålig ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart! :-) Det har tagit sån tid att hitta rätt papperskvalitet men nu är de i tryck!

      Radera
  11. ser verkligen fram emot nya posters. hoppas jag hinner köpa innan de tar slut.

    ida

    SvaraRadera
  12. Snäll pappa du har! Väldigt fint!

    SvaraRadera
  13. Så fint, svimmar nästan!
    /Sofi

    SvaraRadera
  14. Superduper! Lycka till med att fylla det! :)

    SvaraRadera
  15. Jättefint skåp, och vilken snäll pappa du har!

    SvaraRadera
  16. Vilken pappa du måste ha! Är han möbelsnickare på riktigt eller "bara" riktigt duktig ändå! Skåpet är fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  17. I just wanted to say how wonderful your home is, I love every single corner of it. This cabinet is absolutely amazing!
    Greetings from Georgia!

    SvaraRadera