tisdag 20 mars 2012

mars-mix

Mars var det här! För vår familj har det betytt det här:
Translation: This is us now:







Mycket dansade till LMFAO. Lillo har lätt bidragit till att denna videon har visats över 403 297 570 ggr på YouTube.


Så här kan det se ut då.



Jag har hittat en ny loppis! Pingstkyrkans second hand butik på Söder i Helsingborg som nyligen har öppnat. Många godbitar hörde till inredningen och var inte till salu. Men jag hittade ett fint fat. Finns dessutom ett café i butiken och snart även en remake-avdelning.


Snygga provrum


Tretorn sneaker från 80-talet



Mitt fina Upsala Ekeby fat-fynd till höger. (Detalj av Signe Persson Melins kryddschema plansch till vänster) Efter lite googlande hittade jag att det är formgett av Mari Simulsson.









Jag har bytt ut lite bilder i vår tavelvägg.





Vi har varit på Landskrona Museum (vilket hus!) och sett utställningen om Beatrix Potters Pelle Kanin. Eftersom vi missade den reklamhistoriska utställningen plus att Bea Szenfelds utställning Papyromania just börjat ska vi absolut snart åka tillbaka. Läs mer om utställningarna här.



Lillo hittade direkt en outfit!






Sen har jag fått en fin present av mamma som hon stickat. Värme och kärlek i ett par vantar.


Sen är jag lite avis i smyg på lillasyster som är i NY just nu med Simon och hans familj.
Jag vill också sola nosen i Central Park. Vill man hänga med på resan i bilder så kan man läsa på Lisas blogg.



Men det är inte fy skam att spendera sin lunch med den här snygga mannen på Sveriges bästa café och kafferosteri, Koppi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar