måndag 26 mars 2012

loppisfynd!

Äntligen har Helsingborgs backluckeloppis på Söder börjat igen. Varje söndag mellan 11-15. Jag gör jämt massa fynd. Den här gången mest porslin och keramik. Nu behöver jag få lite mer kunskap om signaturer bara. Kanske ni har mer koll!

Translation: If you visit Helsingborg on a Sunday and love fleamarkets, this is the place to go. Below my findnings.

















Glasskål från Åfors







Fulsnygging från Danmark











Mitt nya påskfat, Stavangerflint











Knabstrup





Neonvas - okänd tillverkare





Rosenthal, Jenny, denna är till din samling (dock en mindre variant än dina tror jag)





Dom fina vykorten med Olle Eksells illustrationer föreställande olika delar av Stockholm köpte jag på Landskrona Museum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar