onsdag 4 januari 2012

Elsa och the mess

Elsa har blivit så stor, fattar så mycket. Säger ajabaja och pekar finger åt katten när han bajsat i duschen. Och tackar när man nyser. Hon tackar alltså för min skull om det är någon som tänkte säga prostit. Rakter gillar hon inte. Klappar på magen och säger pang. För att berätta att hon blev rädd när det smällde och att rädslan sitter i magen. Kommunicerar med hela sitt lilla väsen med få ord men mycket kroppspråk. Kallar alla för "mamma". Alla lyssnar ju då.


Translation: Elsa is getting so big. She talks alot, without many words though. But we get her alright.






Björnen sover, björnen sover...





"Jag vill också dricka välling framför tvn, som Lillo."

"Jag ska också ha nagellack om Lillo ska ha nagellack!"


"Jag ska också ha godis om dom andra får godis!"



Källaren. Vika tvätt någon? Elsa försöker i alla fall säga: Mamma, skit i tvätten, jag vill bada!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar