tisdag 2 februari 2010

mamma-Lillo tid

Andreas har varit iväg några dagar i Åre och det har bara varit Lillo och jag hemma. Jag var lite nervös innan han åkte eftersom jag varit så trött och illamående en längre tid vilket gjort Lillo extra pappig. Sen har vi fortfarande ett inplastat vardagsrum, ingen tv eller matplats. Men det har gått så bra. Lillo är annars en liten tv-junkie och mitt mammasamvete lider av det ibland. Men hon har inte frågat en endaste gång efter sina filmer utan dragit fram sin pyssel-låda, böcker och dockor. Vi har spenderat nästan varje eftermiddag och kväll hos familj och vänner som bjudit oss på mat. Och dessutom bott in oss på ovanvåningen och ätit frukost vid Lillos lilla bord och lekt restaurang och födelsedag varje morgon. Skönt att känna att min energi börjar komma tillbaka och att Lillo och jag fått värdefull egentid ihop.


Fast en daglig koll på iphonen missade hon inte, det kan ju ha tillkommit någon spännande applikation som på pappas telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar