fredag 22 april 2016

AB Småland i Malmö

Igår kväll åkte jag och Annika till Malmö för att gå på Fashion Meetup på AB Småland. Jag har alldeles nyss upptäckt denna pärla till butik som är mer än bara en butik. Förra veckan tipsade Malin mig om att det påminner om Merci i Paris och visst gör det, läs mer hos henne här
Kvällens meetup handlade om att stötta Fashion Revolution och det pratades om hållbart mode, transparens och drivande företag inom detta presenterade sig, bland andra Maska och KnowledgeCottonApparel. Det pratas mycket om det här just nu och jag får rejäla tankeställare angående min egen konsumtion, jag handlar väldigt lite och det är bra men jag är rätt kass på att handla kvalitet. För Annika är den en självklarthet, hon som drivit AndFair shop där allt handlar om schyssta produkter och bra värderingar i alla led. Både i kvalitet, material och framför allt människorna. Det kostar lite mer men plaggen ( och vår VÄRLD) håller längre. Skärpning. Fourfitchallenge har också dragit i gång den här veckan. Fyra plagg i en vecka. Så många grymma som fixar detta galant. Kolla här hos Malin, här hos Lina och här hos Mia. Jag öppnar min garderob och suckar över mina urtvättade HM kläder och har inte ens fyra favoriter att börja med. Jag känner att det ska till en förändring och det är ju det allt handlar om!























2 kommentarer: