måndag 23 maj 2011

kunskapslyftet

Jo jag vet att jag är bra på mycket men ibland har jag kunskaps-ångest. Jag kan inte alla viktiga årtal, är kass på geografi och är pinsamt dålig på matte. Men jag försöker jobba på det. Tränar huvudräkning ibland när jag kör bil genom att ta ett registeringsnummer och plussa det med nästa bils nummer. Så kan jag sitta där i flera km och räkna på samma tal och skäms lite för mig själv. Snart börjar Lillo skolan och då vill jag vara en smart mamma som kan svara på det mesta. Så nu ligger jag i träning. Del 1 i min operation Kunskapslyft är grammatik. Ni är säkert grymma på reflexiva pronomen men jag börjar från början...På insidan av vår toalettdörr ser det ut så här.


Translation: How do I translate this? Sometimes I feel dumb. When I don´t know enough about politics, math, geography or history. I know I´m good at many things but still..Maybe this is a good way to learn?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar