måndag 11 april 2011

ett ögonblick

Jag letar ramar varje gång jag är på loppis. Det är en start på att få lite mera liv på våra väggar i trappan där jag tänkt hänga massor av fotografier. Jag vill ha bilder av familjen, nära och kära. Men så ibland hittar jag en ram där det redan sitter en fin bild i, som hamninloppet i Helsingborg. Eller som idag, jag hitttade ett fotografi som jag direkt kände var speciellt. Jag höll det upp och ner ett tag innan jag förstod att det var spegelbilden jag tittade på. När jag kom hem kunde jag med hjälp av lupp se alla människor i bakgrunden. Männen som fiskar och den lilla flickan som tittar rakt in i kameran. Någon har skrivit en text på baksidan så jag vet att båten befinner sig på Oder, floden som ligger på gränsen mellan Tyskland och Polen. Först när jag hängde upp bilden bredvid den jag hittade sist tänkte jag på att båda föreställer båtar. Fint.

Translation: Found an old photograph at a fleamarket today. It really spoke to me so I bought it. I discovered more people in the background and it made my curious
about their history.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar