måndag 19 oktober 2009

paus

Nu tar jag en kort bloggpaus igen. Jag planerar att hänga lite mindre med vår dator denna vecka. Under tiden får ni vila ögonen på detta vackra skåp som min pappa snickrat av ekvirke. Ovanpå står träburkar från min pappas farfars apotek Tranan i Vänersborg. Burkarna som är från 1700-talet skulle slängas när man gick från träburkar till glasburkar i slutet av 1800-talet. Min farfar räddade dessa burkar från ett dramatiskt öde. Tanken var nämligen att man skulle ro ut på Vänern och sänka dem på botten(!) Det får mig genast att undra hur mycket skatter som finns där nere..

Translation: I will take a short blogbreak this week but I´ll be back soon. Below a cabinet that my father build and on top over 200 years old wooden jars from my father´s grandfather´s pharmacy. They were supposed to be thrown on the bottom of the lake Vänern
but saved at the last minute..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar