fredag 25 september 2009

silent hill

Jag skickade just en länk till min syster Lisa, The Kingston Lounge, där Richard Nickel Jr från Brooklyn visar bilder han tagit i övergivna sjukhus och liknande platser. Man tappar andan när man ser dessa platser. Jag kan inte riktigt beskriva känslorna man känner. Trots tomheten känner man tydligt av alla livsöden och energier som dessa platser lämnar efter sig och bilderna dröjer sig kvar i medvetandet länge. Det är vackert, sorgligt och skrämmande på en och samma gång.

Det fick mig att börja tänka på Lisas fantastiska bildspel från Tjernobyl som lämnar mig med samma känslor. Kika här.

Translation: Visit The Kingston Lounge. Amazing scenery from abandon places, mostly hospitals. Photographed by Richard Nickel Jr. Also check out Lisas pictures from Chernobyl. It gives you the same emotional experience.


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar